söndag 27 januari 2013

Dagens kost

Dagen börjades med att bryta fastan på precis samma vis som igår, alltså chokladtårta & cheesecake... dock i en väldigt mycket mindre skala då det bara var en snabbfika med min moster på schemat!




Sen blev det söndagsmiddag. Hade ett redigt stort rådjurslår till mitt förfogande och jag slängde ihop min livs första viltgryta. Hade lite tajt om tid, så den hann bara koka 1h på spisen men smakade gudomligt så blev två backningar och övriga i sällskapet verkade inte direkt ogillat det så denna setup ska jag appilcera på min fransyska jag har liggandes! :)



Sen var det glassbuffé på schemat och hittade även en hög med 250g's kesoburkar i min fars kyl så en stor skål glass med choklad- & koloasås & 500g keso med samma sås, några kakor och en påse med alhgrens bilar fick sätta punkt för denna söndagsmiddag! (hade sjuka cravings för skumgodis när jag stod på affären och ahlgrens bilar är lite av en favorit, så valet var enkelt efter x antal 100g choklad/chokladtråta/cheesecakes denna helg).

Provade även att äta apelsin för första gången på typ 5-10 år, vilket var skitgott. Men blev direkt påmind varför jag ej äter dessa för började svida runt munnen efter 1 minut... jävla elände! När skadan redan var skedd så tog jag en till bara för att, så idag fick jag en bra c-vitaminboost iaf ;)


Hemma i min soffa toppade jag med en proteingröt modell tillräckligt liten för att rymmas i en normalstor skål, så ligger nu i ryggläge med laptopen på en semi-gravid mage i 7 månaden?

Haha nä, så illa är det inte men mätt är jag i kvadrat och mellan tummen och pekfingret blev det...

Totalt:
3689 kcal
188g protein
492g kolhydrater
99g fett

Kommentar:
Vilodag = -10E% = ERRROR!

Valde att köra en tre-dagars denna helg och lär knappast göra nån större skada då jag haft en negativ utveckling på vågen senaste 7 dagarna så 700-800 kcal + idag räddar väl upp veckan rätt skapligt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar