tisdag 29 januari 2013

Elvisp med stativ?

Edit: Jag kunde inte hålla mig så köpte igår (29/1) en Philips elvisp!

Tror min elvisp fick se sig besegrad av allt för mycket proteinfluffande för drygt ett (?) år sen...

Så har alltså inte haft detta köksredskap på väldigt länge och med tanke på att jag bakar väldigt ofta kanske det är dags att investera i en vettig elvisp? Om jag ändå ska köpa en ny elvisp känns en med stativ som ett bra inköp för kan komma till stor användning (tex brödbak) när man är lite lat ;)

Har ni läsare några tips eller förslag på modell som är bra eller som jag absolut INTE bör köpa?


Här är de jag hittade på Elgiganten som verkar intressanta...

Bosch Elvisp + Stativ MFQ3560 (beställningsvara)




Nu är det inte så att jag måste handla just på elgiganten, men underlättar om jag kan få köpa det i en fysisk affär och har tex inte Siba eller MediaMarkt i min stad! 

Utöver bra eller anus på ovan nämda produkter så mottages tips på andra bättre/mer prisvärda elvispar mer än gärna!

2 kommentarer:

  1. Tycker de är helt otroligt att du klarat dig utan visp så pass länge :O Nåväl, lycka till med den nya ! Förväntar mig se mycket fluffiga grejer framöver ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha ja, speciellt med tanke på att jag bakar så pass frekvent och dessutom är helt kass på att vispa för hand. Har dock lånat min systers elvisp vid två tillfällen då det vankats storbak (som förra veckan tex).

      Funkade ypperligt till mitt potatismos igår och inser redan nu att jag jag fött ett om möjligt ännu större bakmonster inom mig så räkna med det ;)

      Radera