måndag 24 juni 2013

Dagens kost

kl. 16.45: 200mg koffein.

kl. 17.00: 10g bcaa, 20g malto, 5g kreatin + 400mg koffein.

- Styrketräning

kl. 18.45: 10g bcaa & 20g malto.



kl. 19.40: 2 hembakta pitabröd fyllda med 3 kycklingfiléer, 2 skivor cheddarost, grönsallad med majs, dressing på creme fraiche och röd kebabsås. Dipp m. morot och gurka.


kl. 21.00: Havregrynsgröt med ägg och hallon & Fläderkvarg med rispuffar och hallon + 5g Omega-3 & 2500 IE Vitamin D-3.

5g Crea FX (kreatinmonohydrat)
20g Xpand FX (BCAA)
40g Carbo FX (malto)
110g Pitabröd, hembakt
270g Kycklingbröstfilé u skinn
100g Creme Fraiche 15% naturell
40g Cheddarost (skivor)
50g Felix Grill- & kebabsås
100g Morot
80g Majskorn, konserv (ICA)
70g Gurka
35g Huvudsallat
125g Tomat
150g Havregryn (ICAs)
250g Hallon frysta
500g Kvarg, färskost 0,3%
20g Rispuffar u tillsatt socker
60g Ägg rått
5g Omega-3, kapslar
1g Vitamin D-3, kapslar
2g Anabolic ZMA, kapslar

Totalt:
2428 kcal
195g protein
271g kolhydrater
53g fett

Kommentar:
Middagen var fan sjukt god, så detta måste göras om! :)

7 kommentarer:

  1. Ser riktigt gott ut! Dags att börja baka lite pitabröd snart..

    Btw, hur tillagar du din kycklingfilé? Har 8 kg att tillaga på onsdag så tänkte prova lite olika varianter. (mestadels något jävligt enkelt och smidigt i ugnen så man slipper göra så mycket xD)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tacka! Hehe, med tanke på hur enkelt och gott det blir (ätit samtliga tagna från frysen) så känns det nästan dumt att köpa, så ska du äta pitabröd tycker jag absolut du ska baka eget! :)

      Denna kyckling ungstektes på låg temp tills det var 5 grader kvar sen körde jag på grill och full effekt för lite färg:
      http://quattrojimmy.blogspot.se/2013/06/dagens-kost_22.html

      Detta är ett vattentätt sätt för att få saftig kycklingfilé och ska den ej ätas direkt brukar jag stanna 2 grader innan för att säkerställa att den ej blir för torr vid återuppvärmningen!

      Kan annars rekommendera stekpåse, blir riktigt saftigt och då kan man med lätthet slänga in 2-3kg åt gången och inte behöva hålla sjukligt bra koll på tempen då det alltid blir extremt saftigt/mörkt!

      Lergryta borde rimligen ge samma resultat, men har ej hunnit prova för i lördags var första gången på nästan 1 år som jag tillagade kyckling hemma :P

      Radera
  2. Åh, även om jag inte äter kyckling (än så länge, haha ;) ) och inte gillar så där mycket sås så wow, det ser ju sjukt gott ut! Det är nästan alltid farligt att titta in här... :)
    Sv: Ja, hemmagjord svampsås är förstås bäst! Men som sagt, glömde visst bort att se till att vi hade svamp hemma... Men lax och svamp = kärlek! <3 Jaa, sötpotatis är gudomligt! Mmm... Nu blev jag hungrig! Hihi!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha menar du att jag får dig att börja överväga att äta mer djur? :D

      Jag är lite en allt eller inget när det kommer till sås. Ska det vara sås ska det vara ordentligt, annars gör jag protein+kolhydratkällan så pass god att den kan ätas utan sås (tex en bra köttbit och en potatisgratäng). Nu är det ju dock inte så att all mat badar i sås när jag äter sås/dressing, men en matsked för att det ska se snyggt ut funkar inte för mig :P

      Ska helt klart provas nästa gång det äts lax (blir nog rentav nästa vecka) och ska försöka fixa hem färsk svamp, så jag kanske slipper använda mitt nödlager av konservburkar!

      Haha, mumsfillibabba it is! Du får sluta kolla på ställe där du vet att du kommer i kontakt med matbilder om du inte nyligen ätit så du slipper bli hungrig ;)

      Radera
  3. såsen på creme fraiche och röda kebabsåsen.Antar felix grill och kebab? vad körde du för blandning? 50/50 av vardera? nå kryddor? mvh "Halvar"

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jadu, nu var det ju faktiskt så att jag gjorde en stark vitlökssås på exakt 100g creme fraiche och insåg att det blev lite mycket att ha i bröden, så hällde upp det i en skål och hittade en skvätt felix grill och kebabsås i kylen så hade lite i bröden och resten i på toppen i dressingskålen (drog ett varv med skeden för att få det lite "snyggt")

      Mer noggrannt än så mätte jag ej upp med det rörde sig om 50g kebabsås totalt. Kryddningen på dressing gjordes på fri hand så kan ej bistå med recept men var allehanda örter, peppar, örtsalt osv.

      Radera
  4. Tackar.Ska testa mej fram

    SvaraRadera