tisdag 23 juli 2013

Cykling - Mitt nya kall efter löpningen?

Att jag älskar att prova nya saker var ingen direkt nyhet, men hade lite svårt att tro att just denna träningsform skulle vara något jag skulle fastna så hårt och snabbt för!


Frågan är, ska man göra tävlingsdebut redan iår?


Inser att jag är långt ifrån snabb jämfört med en tävlingscyklist, men vore lite roligt att få se hur det känns att cykla med en hel klunga och se om det ger samma effekt på min prestation som vid min löpning...


Dessvärre är kalendern ganska gles med vettiga lopp efter sommare, så finns egentligen bara ett intressant lopp och tyvärr en lite för kort distans för min smak.

Sen måste jag ha i åtanke att jag ska springa 2 lopp till  iår, ett kort lopp i stan i augusti och sen DN Stockholm Halvmarathon i September, så måste hinna med lite träning av den vara också...

2 kommentarer:

  1. Det är verkligen kul att cykla!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut, bara hoppas den känslan håller i sig för jag har ju knappt kört in cykeln än!

      Radera